<
TROY
Lilypie 2nd Birthday Ticker
Lilypie Next Birthday Ticker

Sunday, December 18, 2005

Kristmus Speszjall

Image hosted by Photobucket.com


Ja, ja, lang geleden weer ! Ik heb niet zoveel tijd meer om te internetten als alleenstaand moeder. Maar hier is dan onze kerstspecial. Geniet ervan, want ik doe dit tussen de bedrijven door van luiers verschonen, in badje doen, luier verschonen, poepbillen wassen, rug zit ook onder, dus maar weer in badje doen, in slaap wiegen, gauw de was ophangen en die andere drie manden vol weg strijken, in slaap wiegen poging twee, verder met de was, uit bed halen, luier verschonen, in de box leggen, hapje maken, uit de box halen, in de kinderstoel wurmen, hapje voeren, gezichtje en handjes schoonmaken, uit de kinderstoel, luier verschonen, in de box, eten koken, uit de box en in het speeltoestel in de keuken, verder eten koken, oké, dan op het aanrecht in de maxi-cosy met een speeltje, aardappelen afgieten, speeltje oprapen, aardappelen verder afgieten, speeltje oprapen, groente afgieten, speeltje oprapen, vlees omdraaien, met een zucht het speeltje negeren, eten opscheppen, speeltje toch maar oprapen, luier verschonen, poepbillen wassen, Troy in de box, koud geworden eten opwarmen in de magnetron, heel snel eten, Troy uit de box halen op schoot nemen, spelen, Troy in de lucht gooien, hop paardje hop spelen, nog meer in de lucht gooien, liedjes zingen, nog meer in de lucht gooien, Troy op schoot laten wippen, luier verschonen, in slaap wiegen….Etcetera
Maar oh wat hou ik van hem ! Het is het allemaal waard, maar zoals jullie nu wel snappen blijft er ECHT weinig internettijd over op een dag. Dit om misverstanden te voorkomen.

Het gaat goed met Troy; hij groeit als bamboe. Hij is nu rond de 11 kilo en is 73 centimeter lang; erg groot voor een kind van bijna 7 maanden. Ja, het gaat heel erg hard. Gisteren lag ik de weeën nog weg te puffen en moet je nu eens kijken ! Troy is ook een vrolijk kind, lekker lachen en giechelen, vooral als mama in zijn buik bijt. Ja, dat is kindermishandeling, so sue me !
Troy en ik zitten samen op babyzwemmen. Dat is elke woensdag een half uurtje lekker een beetje spartelen in het water. Ontzettend leuk ! Echt genieten en ook leuk voor de contacten met andere kindjes en ouders.
Verder heeft Troy zijn eerste tandjes; twee onder, die heeft ie al bijna 2 maanden, en boven komen er nu ook twee door. Van die tandjes onder had hij gelukkig weinig last, maar de tandjes boven bezorgen hem toch wel wat pijn. Aangezien hij nog niet kan zeggen dat ie pijn heeft, zet hij het dan onaangekondigd op een schreeuwen. Dit tot groot verdriet van mijn trommelvliezen. Ik vind het wel zielig en troost hem zo goed als ik kan. Troy ook, niet alleen het desbetreffende trommelvlies.
Verder is Troy begonnen met hapjes eten. Borstvoeding krijgt hij ook nog steeds.
Eerst gaf ik hem rijstebloem met moedermelk, omdat hij net een darminfectie had gehad dus rustig aan beginnen en daarna ging ik voorzichtig eens wat fruit proberen. Vind ie niet lekker, fruit. Vreemd kind. Hij is wel gek op worteltjes, aardappel, doperwtjes, broccoli en mais. Appel gaat, als je het maar met Liga mengt. Banaan en peer vind ie om te gruwelen. Zul je altijd zien; tijdens de zwangerschap kon ik de bananen niet aangesleept krijgen. Troy heeft het zich natuurlijk tegen gegeten toen hij nog een Tiki was.

Toch is het allemaal nog wennen; echt eten. Troy krijgt nu twee hapjes per dag; een fruithapje en een groentehapje. Bij elk vooruitzicht op een hapje zit hij vrolijk met zijn beentjes te wiebelen in de kinderstoel. Het slabbetje gaat om en zijn lach wordt groter en ja hoor, eindelijk, daar komt mama met het hapje. Enthousiast hapt hij toe. Dan de eerste hap… Dat is nog vaak een teleurstelling voor hem en bedenkelijk zit hij dan te smakken, zo van:”Mama, wat geef je me nou weer te eten ?”. Als het zwaar tegenvalt begint hij halverwege het hapje te huilen en te jengelen; dan wil hij de borst. Eenmaal aan de borst zucht hij innig tevreden; eindelijk echt eten. Met kerst dus lekker aan de tiet, iets anders wil hij niet. Zo denken meer mannen er over, ik weet het.
Rest mij nog te zeggen: allemaal hele gezellige kerstdagen toegewenst en mocht ik niet meer kunnen bloggen, ook alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.

5 look who's talking:

Anonymous Anonymous said...

Fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar Borg en Troy en ook de beste wensen voor je familie.

8:55 AM

 
Blogger Frans54 said...

Jullie ook prettige kerstdagen. En ik weet hoeveel drukte het is: kennis van me heeft er één van net 6 maanden, is ook al zo een die sneller groter groeit dan anderen, had met goed vier maand ook eerste tandjes alen lacht zich gek om mensen met brillen (wel uitkijken, het liefst onderzoekt hij de bril zelf even, maar hij heeft de opleiding tot brilreperateur duidelijk niet met succes afgesloten)

12:22 PM

 
Blogger Frans54 said...

nog een kerstspecial

12:59 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Hey Schottebout, een gelukkig nieuwjaar en dat Troy's eerste jaarwisseling een hele mooie mag zijn, maar dat kan niet anders met zo'n mooie lieve mama!
Veel liefs en een dikke knuffel, Karima

7:58 AM

 
Blogger Boriginal said...

@ Hans: Dank je wel ! Jij ook de beste wensen uiteraard, maar dat wist je al, vakantieganger !

@ Frans: Die van mij probeert steeds de bril van zijn oma te pakken en dat is een keer gelukt. Trots dat ie was ! Het is prachtig, die nieuwe mooie mensjes.

@ Ka: De jaarwisseling was erg leuk ! Ik hoop de jouwe ook. Ik bel je binnenkort effe, kunnen we bijpraten. Dikke knuffels van grote schottebout en mini-schottebout.

Nieuwe blog is coming soon in this theater....
GELUKKIG 2006 ! (Alvast voorproefje)

1:47 PM

 

Post a Comment

<< Home